Website Development.

Vad det är?

Databaserad och resultatfokuserad UX-design

UX & beteendedesign på Webbografi är först och främst resultatfokuserad och syftar till att du ska nå dina affärsmål. För oss är både funktion och resultat viktigt, snarare än att designa efter känsla. Vår UX & beteendedesign är också datadriven. Med datadriven menas att den har sin rot i olika psykologi normer som har fungerat i hundratals tester vi utfört.

Vikten av att aldrig sluta testa

CRO (Conversion Rate Optimization) är ett så kallat ”punkt projekt”. Du bör därför arbeta efter en process där du ständigt har nya tester och experiment på gång. Det är viktigt att aldrig sluta testa eftersom du genom att lägga till många små förbättringar får en”ränta-på-ränta”-effekt som blir extremt lönsam i slutänden och ger fantastiska resultat.

Hur kan det hjälpa dig?

A/B-testa dina hypoteser

När du vill testa dina hypoteser är ett så kallat A/B test det bästa och absolut snabbaste sättet för att få svar. Då kommer dina användare och besökare genom sina handlingar, avgöra vilket alternativ som är vinnaren i A/B testet.

Viktigt att alltid mäta beteende av besökare

Datadriven marknadsföring betyder att man analyserar befintlig data, provar olika hypoteser och därefter plockar fram ett budskap som går hem hos din målgrupp och som resulterar i att du lyckas nå ditt mål med marknadsföringen! Ett mål för din marknadsföring kan vara allt ifrån konverteringar till att dina besökare signar upp för ditt nyhetsbrev eller besöker din blogg.