SEM/SEO.

vad är det?

Hur rankar man högre i Googles sökresultat?

Sökmotorer som Google bedömer vilka webbplatser som är mest relevanta och användbara genom att använda en komplicerad algoritm. Googles algoritm förlitar sig på mer än 200 faktorer när det kommer till Sökmotoroptimering (SEO) och har utvecklats mer och mer mot maskininlärning.

On-site SEO & Länkar

On-site SEO av sidor betyder att man optimerar textinnehåll för sökmotorer med hjälp av en del grundregler. En faktor som är nödvändig för att lyckas med sin sökmotoroptimering och som är en grundpelare för hur Googles sökmotoralgoritm är skapad är just länkar. Ankartexter och länkstrategi är två viktiga delar som man bör arbeta aktivt med för att få en bra off-page SEO..

hur kan det hjälpa dig?

Google – en av de viktigaste källorna för research inför köp

Majoriteten av alla svenskar googlar. Enligt en undersökning som utförts av ”Svenskarna och Internet” under 2019, så använder drygt 97 procent av svenskarna sig av internet för att söka information. 96 procent av dessa använder sig av Google, och där 61 procent brukar sökmotorn dagligen.

93% av alla köpbeslut börjar med en sökning på nätet

Vi ser till att du lyckas med att ranka på första sidan på dina viktigaste sökord – så att du får relevant trafik till din webbplats. Ju större andel trafik du får från Googles organiska söktrafik, desto högre brukar konverteringsgraden vara. Denna kanal är helt ovärderlig då trafiken är gratis till skillnad mot AdWords, där du behöver betala per klick.