Retargeting.

vad det är?

Öka din konvertering

Retargeting är en form av annonsering på nätet som kan hjälpa dig att stärka ditt varumärke och där du kan annonsera till de som tidigare har besökt din webbplats eller som redan varit i kontakt med ditt varumärke. Det är nämligen så att för de flesta webbplatser så konverterar endast 2% av webbtrafiken vid det första besöket.

Konvertera kunder som ej köper vid första besöket

Retargeting är ett verktyg som är utformat för att hjälpa företag att nå de 98% av användarna som inte konverterar direkt. För att funktionen ska funka optimalt krävs det en viss mängd trafik på hemsidan – det är därmed ett utmärkt komplement till räckviddskampanjer som når en bredare målgrupp.

hur kan det hjälpa dig?

Dynamisk retargeting

Klick- och konverteringsfrekvensen är vanligen högre än en räckviddskampanj av den anledningen att besökarna känner igen varumärket sedan tidigare. Dynamisk retargeting ger dig möjlighet att visa exakt den produkt som besökaren har kikat på tidigare, men ännu inte köpt.

Minska budgeten – öka försäljningen

Genom att ha retargeting igång till din webbplats slipper du att lägga en hög mediebudget för att nå ut till personer som inte är intresserade av era tjänster eller produkter, utan nu kan med en liten mediebudget alltid nå ut till personer som redan har ett intresse av det ni erbjuder.