TRIB website girl

TRIB

Utmaningen

TRIB är en rekryteringsfirma med fokus på den digitala industrin och kompetens (specialister) inom områdena; marknadsföring, tillväxt, teknik och produkt- & affärsutveckling. Det finns en förändring på marknaden med fokus på digitalisering, en förändring som TRIB behövde anpassa sig efter. Som ett steg i rätt riktning, är vår uppgift att öka kännedomen om TRIB, få fler att ansluta sig till TRIB och underlätta för långsiktiga förhållanden genom datadrivna lösningar.

Använda tjänster

UX-design
SEM – Google Ads
Datadriven marknadsföring
Retargeting

Lösningen

Facebook & Instagram

Vi skapade en kampanj som innehåll Facebook Ads kampanjer, Google Ads, Remarketing & Email marketing. Vi skapade annonser med fokus på AI & digitala roller för att uppnå en hög CTR och kunde därmed börja retargeta alla personer som klickade på annonsen med våra retargeting annonser för att få dem att signa upp till TRIB’s nyhetsbrev och nätverk.

Activation

1. AWARENESS: STARKT BUDSKAP

2. RETENTION: INFORMATION

 

3. REFERRAL: DELBART CONTENT

Email Marketing

Vi kompletterade kampanjen med ett email utskick till de personer som signade upp till TRIB's nätverk och nyhetsbrev genom att skapa content som gav stort värde. Då vi visste att de flesta personerna var studenter och höll på att skapa sitt CV & portfolio, la vi tid på att ta fram de bästa tipsen för hur man skapade det bästa portfoliot, något som var väldigt uppskattat då vi fick en väldigt hög öppningsfrekvens på utskicket.