fbpx
Heading Image

Stutterheim
Raincoats

Utmaningen

Stutterheim Raincoats grundades 2010 i Stockholm, och sedan dess har visionen varit att skapa vackra och funktionella regnkläder i högsta kvalitet. Stutterheim säljs hos mer än 1000 återförsäljare runt om i världen, bland annat Barneys New York, Dover Street Market, Isetan and Le Bon Marché. För att bibehålla sin position som ett trendsättande brand vill Stutterheim att vi skall göra en analys av deras e-handel för att se hur vi kunde förbättra kundupplevelsen och konverteringen.

Använda tjänster

Datadriven marknadsföring
UX-design
Retargeting
SEM – Google Ads

Lösningen

Förslag till att uppnå en mer interaktiv produktkatalog

Vi testade att lägga till en uppmaning med "Shop now"-knappen som dyker upp varje gång kunden hovrar över en produkt för att öka konverteringen och minska friktionen för konsumenten.

Förslag att mäta konvertering & beteende när storlek inte är tillgänglig

Vårt alternativ är att visa alla storlekar men när konsumenten klickar på en storlek som inte finns i lagret så dyker ett popup-fönster som ber att fylla i deras e-postadress för att få ett meddelande när storlek finns i lager igen.

Resultat

Add to Cart

+15.3%

Försäljning

+6.5%

Aug 2017 - Nov 2017

Höja kundupplevelsen & minska friktion

Testet med att ha en mer interaktiv produktkatalog gav bra resultat och gjorde att det var fler personer som la produkter i varukorgen. Vi såg också en ökning i personer som avslutade köp.