Höja kundupplevelsen & minska friktion
Testet med att ha en mer interaktiv produktkatalog gav bra resultat och gjorde att det var fler personer som la produkter i varukorgen. Vi såg också en ökning i personer som avslutade köp.
Stutterheim Raincoats grundades 2010 i Stockholm, och sedan dess har visionen varit att skapa vackra och funktionella regnkläder i högsta kvalitet. Stutterheim säljs hos mer än 1000 återförsäljare runt om i världen, bland annat Barneys New York, Dover Street Market, Isetan and Le Bon Marché. För att bibehålla sin position som ett trendsättande brand vill Stutterheim att vi skall göra en analys av deras e-handel för att se hur vi kunde förbättra kundupplevelsen och konverteringen.
Vi testade att lägga till en uppmaning med "Shop now"-knappen som dyker upp varje gång kunden hovrar över en produkt för att öka konverteringen och minska friktionen för konsumenten.
Vårt alternativ är att visa alla storlekar men när konsumenten klickar på en storlek som inte finns i lagret så dyker ett popup-fönster som ber att fylla i deras e-postadress för att få ett meddelande när storlek finns i lager igen.
Testet med att ha en mer interaktiv produktkatalog gav bra resultat och gjorde att det var fler personer som la produkter i varukorgen. Vi såg också en ökning i personer som avslutade köp.