kundcase.

Bellakliniken

Bellakliniken är en av Sveriges ledande plastikkirurgi
kliniker och drivs av en av Sveriges mest erfarna
plastikkirurger Dr Johan Nordquist.

C

challenge

Bellakliniken ville ha en ny struktur på hur dem jobbade med deras hemsida för att öka konverteringen för leads. Vi började att A/B-testa flera tester varje månad.

approach

Vårt tillvägagångssätt

När vi först startade började arbeta med Bellakliniken hade de en en önskan om att sätta upp tydliga och konkreta KPIer och mål för att öka deras konvertering på hemsidan. Vi valde att börja A/B-testa “low-hanging fruits” som vi hittade genom att analysera data i Google Analytics.

Hur vi kom i mål

För att uppnå detta ville de börja arbeta med kvantitativ data och A/B-testning, ett datadrivet arbetssätt. Vi lyckades att öka deras leads med 60% genom att skapa fyra A/B-tester genom att främst skapa en mycket mer mobilanpassad hemsida då 80% av trafiken kom från mobilen.

A/B-test visade 60% ökning i konvertering

i skapade en ny design för desktop och mobil som vi A/B-testade, vilket resulterade med en ökning i konvertering på 60%.